Matchning med familj

Nu ska jag förklara för er hur man får/väljer familj.
När du väljer organistationen du vill "gå med i" fyller man i en ansökan. Där fyller man i en massa grejer om sig själv och typ "speciella önskemål" om hur du vill att din familj ska vara. Alltså hur många barn du vill ta hand om, om det är någon speciell religion du inte vill hamna hos (kan man säga så?) m.m.
Sen utifrån din ansökan och önskemål så matchas du med familjer som du skulle kunna passa med. Jag gissar på att familjerna också har önskemål.
När du får en matchning får du ett mejl där det står lite kort om familjen du matchats med, vart de bor, hur deras dagar ser ut osv.
Du kan då ringa kontoret och säga om du är intresserad och gärna vill att familjen ska ringa eller om du vill att de ska ta bort matchningen.
Sen är det bara att vänta på ett samtal eller en ny matchning. Så håller det på tills du väljer en familj :)


Nu ska jag iväg på min novellskrivar kurs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0