Usama död och hagel

Var på twitter igårkväll när jag ser att inlägg om Usama bin Ladens död börjar ploppa in. Sätter på nyheterna och 5min senare ligger jag och kollar på President Obama som bekräftar Usamas död.
Har inte ägnat den mannen en tanke på jättelänge. Undrar bara om det är säkert att vara i USA just nu, nu vill väl Al-Quida hämnas :P aja, den som lever får se..

Anyways, var åskväder här också igårkväll och jag tycker det är så mysigt att somna till det. Här är ju oväder lite annorlunda då det helt plötsligt kan bli väldigt seriöst så dom sitter uppe och håller koll på stormen på tvn. Jag tänker ju inte så då åskväder hemma inte är mer farligt än att blixten kan slå ner så jag somnade ganska fort. Typ 02.20 vaknar jag av att det haglar och då vi har en väldans massa fönster i huset så väntade jag på att nån skulle komma upp och hämta oss. En halvminut senare knackar det på dörren och B säger "We got hail!", så då var det bara att gå ner och sätta sig för att vänta tills det blåst förbi.
Hagel här kan gå från ärt storlek till tennisbolls storlek väldigt snabbt och om stormar har hagel kan det finnas risk till värre oväder. Själv har jag 5 stora fönster (typ lika höga som mig själv) som går ut i ett burspråk så när det är hagel måste jag bort från fönstren. Nu hände det inget värre under natten så det var bara att gå och lägga sig igen..

Sitter just nu och väntar på att Becka ska komma in på skype, ringde inte mamma igår?

Kommentarer
Postat av: sara

lite skillnad mot vad man kallar oväder här :O

ta hand om dig och akta dig för tennisbollarna.. PK

2011-05-03 @ 10:34:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0