En dag i au pair livet

Tänkte att jag skulle dela med mig hur en dag i mitt liv ser ut nu för tiden :)
Först och främst så är den 7åriga killen W, ettåriga tjejen L, värdpappan B och värdmamman V.

Jag börjar att jobba kl 7 på morgonen, då är det dags att skjutsa W in i duschen. När han är duschad och påklädd hjälper jag honom med att kamma håret och ser till att han borstar tänderna. Vi ska vara nere runt kvart över 7.
Då fixar jag hans frukost och lunch, ser till att han gör sina uppgifter som han har och byter blöja på L.
Runt kl 8 så är det dags att skjutsa W till skolan och då tar jag med mig L, han börjar skolan halv 9 och det tar runt en kvart att åka dit beroende på trafikljusen (tror det är 8 trafikljus och 3 stoppskyltar längst vägen). V och B lämnar också huset runt 8.
Sen har jag L till kl 20/kvart i 3 då det är dags att hämta upp W. L sover oftast någon gång på förmiddagen, väldigt olika tider och beroende på förmiddagen så kanske hon sover på eftermiddagen också. Annars så försöker jag ta med henne på en promenad, kanske till mallet, target eller Walmart. Vissa grejer som jag också ska göra under dagen (inte varje dag men när det behövs) är att tömma diskmaskinen, fylla diskmaskinen, tvätta och/eller tumla barnens kläder och diska Ls nappflaskor.
När vi har hämtat W så brukar vi ta ett snack och sen göra läxor (om han har), efter det gör vi det han vill (det blir oftast wii). Jag slutar jobba när V kommer hem.
Ibland har jag några timmar rast under dagen (eller slutar tidigare) då antingen Eli eller grannen passar L.
Så ser oftast en vanlig dag ut för mig, jag jobbar inte mer än 45 timmar i veckan.

Anyway..
Här kommer bilder från vår promenad igårkväll


När vi gick förbi det är huset så kom det en bil med två killar i som gick in i huset bredvid ;)

W ville att jag skulle ta kort på denna mannen..

KRAM

Kommentarer
Postat av: nina

Hoppas killarna bor där då ;) Fränt, tänk om vi hade halloween på detta sätt. skulle va mycket roligare. det är ju halloween på lördag. då blir det drag i huset. jag ska va Indian Jones. Det är ju mer maskerad än halloween här.



Yes, menar att vi kan svara på detta sätt ;)



Sims är ju skitkul. Hoppas det kommer så fort som möjligt :D hihi

2010-10-28 @ 17:54:09
URL: http://stuck.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0